Projekt Komplexní vzdělávání a zvyšování adaptability zaměstnanců společnosti NAM system a.s.
Dotace z operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Komplexní vzdělávání a zvyšování adaptability zaměstnanců společnosti NAM system a.s. jako nástroj ke zvýšení úrovně výroby elektroniky
Registrační číslo projektu: CZ.1.04/1.1.02/94.01115
Doba realizace projektu: 1. květen 2013 až 30. duben 2015
Společnost NAM system, a.s. obdržela z operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost dotaci na vytvoření komplexního programu vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů.
Cíle projektu
Hlavní cíl projektu spočívá primárně ve zvýšení adaptability zaměstnanců prostřednictvím jejich účasti na vytvořeném komplexním systému vzdělávání s přihlédnutím na horizontální téma rovné příležitosti. Sekundárně pak v zajištění prosperity naší společnosti a zvýšení zaměstnanosti v Moravskoslezském kraji. Tohoto cíle hodláme dosáhnout prostřednictvím:
- rozvoje kvalifikační úrovně a odborných znalostí zaměstnanců působící v odvětví elektroniky, v němž je nezbytné neustále držet krok s nejnovějšími technologiemi,
- využití inovačních přístupů (strategické a systematické vzdělávání, širší využívání firemního školicího střediska, zavedení nových vzdělávacích aktivit)
- zlepšení přístupu ke slaďování pracovního a rodinného života a vytvoření nových pracovních míst
Cílové skupiny
Cílovou skupinu tvoří 47 vybraných zaměstnanců z těchto oddělení:
- vývoj (13)
- výroba (5)
- technologický dozor (2)
- servis ONI, PCO (8)
- management (3)
- dispečink (6)
- administrativa (5)
- call centrum (5)
Cíl vzdělávání
Cílem vzdělávání je rozvoj kvalifikační úrovně a odborných znalostí našich zaměstnanců. Zároveň zrealizujeme opatření pro vytváření podmínek pro sladění rodinného a profesního života (zavedení flexi úvazku, zavedení gender statistiky a proškolení personalistů a vedoucích oddělení v oblasti rovných příležitostí).
Vzdělávací program bude realizován v několika rovinách členěných podle typu zaměstnanců a úrovně jejich zařazení:
Pracovníci z oddělení vývoje:
- tj. 13 zaměstnanců z oddělení vývoje, kteří určují trend vývoje (budou disponovat odbornou kvalifikací v oblasti nových programovacích jazyků, databází, aplikací pro mobilní zařízení)
- absolvují speciální kurzy z oblasti vývoje nových technologií pro zabezpečovací techniku určenou pro střežení vozidel a objektů, a dále pro vývoj systémů pro střežení těchto objektů
- přínos: získání expertní úrovně v oblasti vývoje, zjednodušení používaných řešení
Pracovníci z oddělení výroby:
- tj. 5 zaměstnanců z oddělení výroby, kteří pracují na pozici vedoucí výroby, vedoucí oprav, technolog, pracovník oprav ONI (sledování aut) a PCO (pulty centrální ochrany)
- absolvují speciální kurzy v oblasti výroby pro zabezpečovací techniku určenou pro střežení vozidel a objektů, a dále pro vývoj systémů pro střežení těchto objektů
- přínos: změna organizace výroby, zrychlení a zjednodušení procesů, snížení zásob, výroba levnějších produktů při zachování produktivity práce, zvýšení produktivity práce
Pracovníci z oddělení technologický dozor:
- tj. 2 zaměstnanci (z oddělení technologického dozoru) – pracovník kontroly kvality a ředitel
- absolvují velice odborné kurzy v oblasti kontroly kvality, měření kvality práce a efektivity výrobních postupů
- přínos: zvýšení technické úrovně a rychlosti při provádění instalace výrobků a implementaci programů pro zabezpečovací techniku určenou pro střežení vozidel a objektů, a dále pro vývoj systémů pro střežení těchto objektů, snížení poruchovosti výroby
Pracovníci z oddělení servisu:
- tj. 8 zaměstnanců z oddělení servisu, kteří zajišťují 24 hodinovou servisní podporu
- absolvují odborné kurzy v oblasti rychlého servisu ONI (sledování aut), servisu PCO (pulty centrální ochrany), HEPL DESKu
- přínos: rychlejší a lepší řešení chyb v případě výpadku technologií (schopnost řešeného oboru, znalost použité techniky, schopnost rychlé analýzy problému, atd.)
Pracovníci z oddělení dispečinku:
- tj. 6 zaměstnanců z oddělení dispečinku, které řídí zásahy na střežené vozidlo a současně přijímá veškeré hovory od zákazníků
- absolvují kurzy vedoucí k adaptaci na nový systém řešení reklamací v sektoru ONI (sledování aut) a PCO (pulty centrální ochrany)
- přínos: pro zefektivnění práce ve vztahu k provozování IS a k poskytování zpětné vazby o stavu reklamací, schopnost rychle řešit obecné i technické problémy
Pracovníci z oddělení call centra:
- tj. 5 zaměstnanců zastávající pozici „operátorka/ka“ v oddělení call centra, které telefonicky kontaktují nové zákazníky
- absolvují kurzy, jejichž cílem je rozvoj dovedností v každodenní činnosti call centra
- přínos: posílení pozice při komunikaci se zákazníky, zvýšení prodeje, úspěšnější vymáhání pohledávek a větší počet sjednaných schůzek/nových klientů
Pracovníci managementu a administrativy:
- tj. 8 zaměstnanců oddělení administrativy a managementu
- absolvují obecné kurzy se zaměřením na rozvoj měkkých dovedností, dále kurzy z oblasti marketingu, daňové problematiky a obecné ekonomiky, IS, obecných IT dovednostech
- přínos: budou umět lépe propagovat svou značku, zvládnout základní procesy finančního řízení a plánování, orientovat se v daňové legislativě, lepší orientace v informačním systému, obecných, IT a měkkých dovednostech
Genderová opatření
1. Zavedení genderové statistiky o zastoupení žena a mužů na jednotlivých úrovních
2. Zabezpečení proškolení 7 zaměstnanců – vedoucí oddělení/personalistů ve využívání metod a nástrojů rovných příležitostí
3. Vytvoření pracovního místa pro člena realizačního týmu projektu – sladění rodinného a pracovního života. Během výkonu práce ve společnosti bude také zajištěno hlídání dítěte/dětí ve firemní školce, kterou plánujeme v budoucnu udělat především pro zaměstnankyně pracující v call centru.
Vzdělávací aktivity budou zahájeny v průběhu září 2013 a předpokládá se, že potrvají do dubna 2015.
Od května 2013 do července 2014 se nám povedla zrealizovat větší polovina školení pro zaměstnance těchto oddělení:
- vývoj – je naplánováno 15 školení, zrealizováno 8 školení
- výroba – je naplánováno 10 školení, zrealizováno 5 školení
- technologický dozor – je naplánováno 7 školení, zrealizováno 5 školení
- servis ONI system, NAM®technology – je naplánováno 16 školení, zrealizováno 6 školení
- management a administrativa – je naplánováno 12 školení, zrealizováno 9 školení
- dispečink – jsou naplánovány 4 školení, zrealizovány 4 školení
- call centrum – jsou naplánovány 4 školení, zrealizovány 4 školení
U oddělení dispečinku a call centra jsou již zrealizovaná všechna naplánovaná školení. Od září 2014 do dubna 2015 se bude pokračovat v realizaci zbývajících školení.
FOTOGALERIE ZE ŠKOLENÍ
Školení Enterprise Architect
Školení MS Excel pro pokročilé
Školení Řešení reklamací a stížností v sektoru NAM®technology
Školení Rovné příležitosti a pracovněprávní vztahy